BO

BO to hebrajskie słowo, które znaczy przyjdź. Oczekiwanie na powtórne przyjście Jezusa było istotnym elementem naznaczającym życie Kościoła pierwszych wieków. Nadzieja bliskiego powrotu Pana była źródłem nie tylko radości, ale przede wszystkim siły potrzebnej do wiernego trwania w Ewangelii (nawet wówczas, gdy mogło ono oznaczać utratę życia). Na przestrzeni kolejnych stuleci dynamizm tęsknego wyglądania paruzji niemal całkowicie zanikł, utracony został horyzont tysiącletniego panowania Chrystusa na ziemi. Wizję końca czasów zaczęto wiązać z „końcem świata”, który prędzej napawa przerażeniem, niż radością nadejścia upragnionego finału dziejów. Przemianę w tym temacie przyniósł przełom XIX i XX w., kiedy w teologii – wpierw protestanckiej, potem także katolickiej – temat paruzji zaczęto na powrót wydobywać na światło dzienne. Dziś wiele wspólnot i środowisk chrześcijańskich praktykuje czynne wyczekiwanie nadchodzącego Oblubieńca wierząc, że – choć nikt nie zna dnia ani godziny – czas spotkania jest bliski. I czy w tym wszystkim chodzi o prognozowanie dat i spekulowanie możliwych scenariuszy? Nie. Chodzi o głęboką transformację życia, przemianę myślenia i reorientację egzystencji, które – formowane wizją przyszłości – zmieniają nasz dzień dzisiejszy.

Od dłuższego czasu żyjemy intensywnie powtórnym przyjściem Pana. Patrzymy na świat oczami, które widzą, jak życiodajne soki z niezwykłą siłą ruszyły w „naczyniach kapilarnych” figowca i ten puścił już pąki. Czym jest dla nas figowiec? Przede wszystkim obrazem znaków poprzedzających powtórne przyjście Pana (zob. Mt 24,32-33; Mk 13,28). Lubimy także myśleć o figowcu jako o symbolu narodu Izraela. Wówczas znaki zapowiadające paruzję są wyjątkowo wyraźne. Żydowski kontekst poznawania Jezusa przekonuje nas, że czas Jego przyjścia jest naprawdę bliski.

Dlatego stworzyliśmy Kalendarz BO! Zapraszamy cię do wspólnego wkroczenia w niezwykłą przygodę codziennego wyczekiwania Ukochanego i odkrywania zapowiedzi Jego nadejścia zapisanych w świętach biblijnych.

Kalendarz

Kalendarz BO jest nietypowy pod wieloma względami. Po pierwsze odmierza czas zgodnie z biblijnym porządkiem, w którym to miesiąc Nissan jest pierwszym miesiącem roku [zob. Wj 12,2]. Jego karty zatem podążają za rytmem miesięcy zgodnym z kalendarzem hebrajskim, a miesiące gregoriańskie „dopasowują się” do tamtych. Po wtóre głównym jego przesłaniem jest oczekiwanie na powtórne przyjście Jezusa! Dlatego nosi tytuł BO – z hebr. przyjdź [Ap 22,17a]. Po kolejne nie jest to tylko kalendarz z kalendarium i zdobiącymi każdy miesiąc grafikami. Jego materialna forma jest właściwie punktem wyjścia i pretekstem do wyruszenia niesamowitą drogą odkrywania drzemiącego w biblijnych świętach
i żydowskiej tradycji oczekiwania na powtórne przyjście Jezusa. Jest książką, której treść nie jest jednak utrwalona drukarską farbą, ale zapisana w przestrzeni Internetu. Kluczem do jej odczytania są kody QR. Odsyłają one do specjalnej strony kalendarzbo.pl, na której z biegiem czasu będą pojawiały się materiały. Dlatego treść owej książki dzieje się w czasie realnym, powstaje na bieżąco i jest dynamiczna – to kolejny powód, dla którego kalendarz BO jest nietypowy. Po piąte przez każdy z kodów QR zapraszamy cię do szczerej rozmowy przy kawie, do osobistych rozmyślań, do spotkań z naszymi przyjaciółmi, których chcemy ci przedstawić – bo tym będą treści publikowane na stronie kalendarzbo.pl. Po szóste – będziemy tam dzielić się nie tylko naszymi przemyśleniami, ale też artykułami, nauczaniami i inspiracjami dostępnymi w Internecie, które dla nas są ważne, cenne i godne polecenia. A po ostatnie – wierzymy, że powstał z inspiracji Ducha Świętego, który poprowadzi ciebie i nas w tej wspólnej przygodzie!

Razem czy osobno? Kościół i Izrael w Bożym planie zbawienia

30,00

(cena zawiera 23% VAT)

Wysyłka: 3 dni robocze

Razem czy osobno? Kościół i Izrael w Bożym planie zbawienia to publikacja autorstwa Adama Dylusa poświęcona między innymi takim kwestiom jak:
• żydowskie korzenie chrześcijaństwa,
• postępowanie Kościoła wobec Żydów na przestrzeni dziejów,
• negatywne konsekwencje tzw. „teologii zastąpienia”,
• Holokaust – zagłada Żydów podczas II wojny światowej,
• refleksja podjęta przez Kościoły chrześcijańskie po 1945 roku,
• zmiana stosunku Kościoła katolickiego do Żydów po Soborze Watykańskim II.

Przypatrując się różnym obszarom działalności Kościoła, nie można pominąć jego stosunku do Żydów. Dokument „Pamięć i pojednanie” przypomina, że „jednym z obszarów, który wymaga szczególnego rachunku sumienia, jest relacja między chrześcijanami i Żydami”.
Fragment książki

Zachęcam Czytelników do wnikliwej lektury. Niech każdy z nas doczeka czasu, w którym Jezus – Mesjasz zgromadzi w jednej owczarni wszystkie swoje owce (por. J 10,16), zarówno te, które pochodzą z narodu wybranego, jak i te, które pochodzą z narodów pogańskich.
Fragment słowa wstępnego prezbitera Adama Prozorowskiego

170 w magazynie